INNOVATÍV ÉS INSPIRÁLÓ!

KERESSEN MINKET

A grafikai tervezést inkább tekintjük az eladás egy jól kivitelezett technikájának, mintsem művészetnek. A grafikus kifejezést Magyarországon már bárkire ráragasztják, aki látott már Photoshopot. Az Iparművészeti Egyetemen végzett hallgatók és az autodidakta módon tanult “grafikus” között mégsincs olyan nagy különbség. Az alkalmazott grafika azonban egészen más. El kell adni egy terméket úgy, hogy kiemeljük az előnyeit, megtervezzük ki lesz a célközönség, és ezt milyen formában tálaljuk feléjük. Ezt jelenti számunkra a grafikai tervezés. Nem vállalunk el olyan munkát, amiben nem hiszünk, különben hogyan tudnánk lelkiismeretesen dolgozni rajta? Ahogy minden termék más, úgy az ügynökségek is különbözőek. Mi mindig a maximumot nyújtjuk, szenvedéllyel, elhivatottsággal és profizmussal, már 12 éve.

A grafikai tervezés néhány alkalmazási területe

A hirdetések kiválóan alkalmazhatók egyszeri, vagy előre bevezetett kampányokhoz. Segítségükkel a jól megválasztott médiában specializált célközönséget érhetünk el. Egy új szépségszalon bevezetését nem egy férfiújságban kell kezdeni, de vannak olyan általános szolgáltatások, amelyek mindenkit érdekelnek, ezért bármilyen célcsoportra alkalmazhatók. A magyarországi árérzékenység és a kis piac miatt azonban érdemes specifikus tartalomelhelyezéssel kezdeni, és általános újságokban csak később hirdetni.

Ha vállalkozásunknak már összeállt a portfóliója, vagy úgy érezzük annyi minden van már, amelyet szóban már hosszú lenne elmondani, akkor javasolt a termékbrosúra elkészítése. Jellemző méretűk A/4, kiterjedésük pedig a portfólió méretétől függ. Sokan azt gondolják, hogy a termékkatalógus nagy cégek külső PR eszköze, reklámértéke kevés, előállítási és tervezése költsége magas. Egy kétfős vállalkozásnál akár 1 hónapos időtartam alatt is visszatermelheti költségét, hosszú távról nem is beszélve. Itthon nagyon megnézik az emberek mit vesznek, egy katalógusban részletesen informálhatjuk leendő ügyfelünket, bizalmat ébreszthetünk bennük, anélkül, hogy árakkal és akciókkal bombáznánk őket. Fontos megértenünk, hogy egy vállalkozást nem rövid távra tervezünk. Tiszteljük és becsüljük meg ügyfeleinket, hiszen belőlük élünk.

A szórólap  kiválóan alkalmas akciós, vagy új termékek megismertetésére. Itt nem a postaládákba gyűrt szeméthalmazra gondolunk, hanem a jól megtervezett és megcélzott szóróanyagra, amellyel akár kupon formájában közvetlen vásárlást is elősegíthetünk. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nagyon olcsó papírra, nagy mennyiségben teleszemetelik az emberek autóit, postaládáit. Ha egy ilyet találunk, azonnal összegyűrik és kidobják (jobb esetben nem az utcára, lépcsőházba). A szórólapnak azonban kevés plusz anyagi ráfordítással azonban egyedi kinézetet is adhatunk, kisebb de jobban átgondolt terjesztéssel pedig nagyobb eredményt érhetünk el.

A kültéri felületek elsősorban nagy tömegek, hosszú távú elérésére alkalmasak. Rendezvények, termékpromóciók, vagy országos akciók közvetítésénél is működnek. Bekerülési költsége magas, azonban ha az egy főre vetített költségráfordítást nézzük, akkor elenyésző lehet akár egy szórólapéhoz viszonyítva is: míg egy szórólappal néhány ezer embert érhetünk el, egy óriásplakáttal, vagy járműreklámmal, több százezret.

Tekintse meg néhány grafikai tervezés referenciáinkat.